2012 Smøgen-Kjer.øn

2012 Sverige båt tur fra Smøgen i nord til Kjerringøn i syd
Straks vi var tilbake fra vår tur i Telemarkskanalen bar det rett på tur til Sverige sammen med Knut og Ann-Karin.  Vi skulle få være med Ingvild i båten til Magnar som i fjor.  Litt andre havner denne gangen. Torsdag 26. juli tok vi ferge fra Moss til Horten.  Så bar det ut på E6 mot Kungshamn.  En liten tur innom Strømstad og systembolaget fikk vi også til.  Vel fremme i Kungshamn var det lunch før vi ventet på båten med Ingvild og Magnar.  Perfekt timing må til, og det var det som skjedde.  Vi satt og koste oss med vår lunch, og der ser vi båten stevne inn i havnen. Velkomst og utdeling av lugar før vi setter seil og er innom Smøgen før vi setter kurs sørover.  En liten stopp for et bad før turen går til Gullholmen og første overnatting.  Vi besøker "krogen" på Gullholmen og har en fantastisk hyggelig kveld med god mat/drikke og underholdning av et 2 mannsorkester.  Neste dag tar Knut og jeg en tur på holmen for å sjekke ut litt lokaliteter på øya.  Koselig øy med mange fine hus.  Vi setter så kursen videre sørover mot Kjerringø.  Her er vi heldig og er framme i tide for å få en plass i gjesthavnen.  Koselig øy med mange spisesteder, små boder og mange koselige hus. Vi har en koselig lunch på den gamle prestegården på øya.  Middagen har vi ombord med godt drikke til. Så prøver vi oss på utelivet, men ikke det samme som på Gullholmen. Neste dag er det frokost før vi setter kursen nordover mot Smøgen og havnen der.  Skikkelig drittvær, men allikevel koselig i båten og på tur.  Vel fremme i Smøgen får vi etterhvert plass der hvor vi ønsker.  Smøgen by night på sommeren i drittvær er ikke helt topp, men vi har nydelig mat/drikke på en av restaurantene og nyter en drink på en av barene etterpå.  Neste dag er det avlevering i Kungshamn og vi takker Magnar og Invild for en fantastisk fin tur med båten.